dinsdag 8 februari 2011

E-reader

Gisteren kreeg ik bericht van de bibliotheek dat de gereserveerde E-reader voor me klaar lag, dus vandaag het wonderapparaat gehaald. Het voelt heel luxe om met zo'n geavanceerd ding in je handen te zitten, maar hij is mooi en in eerste instantie bevalt ie prima. Lekker licht in je handen, de letters zijn op een comfortabel formaat in te stellen, het is rustig aan de ogen en natuurlijk prima zo mee te nemen.
De meeste readers zijn ook geschikt als I-pod en je kunt er ook foto;s op zetten, dus dan heb je een draagbaar fotoalbum bij je. Veel readers kunnen met geheugenkaartjes uitgebreid worden zodat je heel compact een fotocollectie, muziek- en leesbibliotheek bij je kunt dragen. En ze zijn niet meer zo duur. Er zijn al modellen vanaf een kleine honderd euro, al is het wel aanbevelenswaardig er meteen een kaft bij te kopen ter bescherming.
Tja........ Nodig heeft geen mens het, maar het is wel heel verleidelijk en ruimtebesparing.Ik zal er nog een poosje over nadenken. Mag deze een week houden, dus misschien verander ik nog wel van mening.

1 opmerking:

  1. Geef mij maar een gewoon boek hoor!! Maar een vriendin van mij is helemaal weg van de e-reader, met name omdat zij nog al eens met vakantie gaat en het heelveel bagage scheelt ...... tja, ik ga niet op vakantie dus die reden valt af! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen