donderdag 24 februari 2011

Digitaliseren

Dolgelukkig dat ik mijn "oude "muziek grotendeels heb kunnen redden, heb ik besloten om het stukje bij beetje te digitaliseren. Zolang je nog ouderwetse afspeelapparatuur hebt is dat geen probleem. Een speciaal apparaat hoef je niet te kopen, want oude platenspelers en cassettedecks zijn vaak gratis af te halen of voor een habbekrats bij de kringloop te krijgen. Het enige wat je daarnaast nodig hebt is een (gratis) software programma en misschien wat snoertjes (ook bij de kringloop te scoren, dozen vol hebben ze daar). Via de volgende link wordt je alles uitgelegd http://www.clickx.nl/workshops/108565-8/van-cassette-naar-mp3/ er is daar ook te vinden hoe het met bv Lp's moet. Leuk karweitje voor lange regendagen, muziek luisteren en meteen digitaliseren. Of je het daarna wilt opslaan op een Hard Disk (extern misschien, niet zo duur meer) of op een cd (in mp3, dan kan er extra veel op een schijfje)wilt branden is aan jou. Ik zal mijn oude platen en bandjes niet snel wegdoen, maar het is fijn om ze ook vast te leggen op een ander medium. Ik draai erg veel muziek via de pc, die aangesloten is op een goede versterker en boxen. Het voordeel van dit systeem is dat je erg lang en veel muziek achter elkaar kunt draaien, zonder schijfjes of bandjes te verwisselen. Ook kun je speellijsten maken of per genre of jaar afspelen. Ik gebruik als muziekspeler op de pc MediaMonkey, ook een gratis programma, dat erg overzichtelijk werkt.

1 opmerking:

  1. Wat zijn we er toch op vooruitgegaan met muziek. Een mooier geluid en minder handelingen. Toch kan ik met een glimlach terugkijken naar de tijd,dat er om de 15 min een plaat,soms met kras verwisseld moest worden.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen